15. јун 2012.

Кад не крене по плану

Претпостављам да је већина сапунџија макар једном прошла кроз слично искуство које ћу сада поделити.
Наиме, када креирам рецептуру неког сапуна увек водим рачуна о комбинацији уља и разним додацима које убацујем, а доста ми помаже и искуство да предвидим како ће се сапунска смеса током израде понашати. Али и поред тога се ипак дешава да се наиђе на ситуацију која се не може држати под контролом. Заправо ради се о мирисном уљу алое које је предивно, и као створено за лето, али мени и даље прави велике проблеме када га стављам у CP сапуне. Након додатка овог мирисног уља сапунска смеса се стврдне муњевитом брзином и ништа од планираног се не може одрадити. Први пут кад ми се ово десило буквално сам једва извадила сапун из посуде у којој сам га мутила, толико чврста маса је настала.
Међутим и поред ове чињенице ја сам и даље била упорна у настојању да осмислим модификовану рецептуру за CP сапун са алоа мирисом. Ту ми доста помажу белешке које водим а које се тичу буквално сваког сапуна који правим (ове белешке обавезно садрже датум израде, број „шарже“, рецептуру, начин растварања натријум хидроксида и сва остала запажања настала након сечења или употребе сапуна). Анализирајући претходне „подвиге“ испланирала сам да овај пут натријум хидроксид потпуно растворим у козјем млеку, да сва уља буду што хладнија кад кренем да их мешам са раствором соде и да на крају додам око 10 мл овог фамозног мирисног уља. Све је текло глатко до тренутка стављања мириса када се у мени тренутно родио порив за додатним „унапређењем“. Претпостављам да се и вама десило да у последњим секундама промените мишљење, одустанете од првобитне визије коју сте стварали данима, и поведете се идејом која се родила у задњим секундама а све у жељи да сапун буде што бољи (односно да дозволите да креативно надвлада рационалним). Елем, уместо планиранирано додате, док је сапунска смеса још увек била у реду за манипулацију, ја сам убацила удвостручену количину мириса. Мислим да наслућујете какав хорор се десио! Тек сутрадан сам имала снаге да се суочим са последицом. Извадила сам смесу из посуде, пребацила је у шерпу и скувала. Додала сам и мало кокосовог млека, поделила смесу на два дела и у један убацила какао. Како сам решила да ово искуство искористим макар у неку корисну сврху, сапунску смесу након кувања сам излила по први пут у „водоравни“ landscape (постоји ли неки прикладнији израз од овога?!) и погледајте како је испало:
Сапун са чоколадом

Ja лично нисам неки превелики љубитељ сапуна са чоколадом али ме је у овом конкретном случају облик ових сапуна оборио с ногу! Изгледају ми тако елегантно... Још увек их држим у корпици и не помишљам да их вадим ускоро!
Сапун са чоколадом: облик сапуна који ме је одушевио
 А у међувремену размишљам да циљано направим једну туру сапуна баш оваквог облика а то значи нов прерачун за количину сапунске масе, осмишљавање рецептуре и паковања, (Боже, има ли овоме краја?!) ...
Леп викенд и срећно сапуњање!

6 коментара:

  1. Hallo Niš,Skoplje calling!
    Samo jedno pitanje:da li se miris oseća i nakon kuvanja?
    Sledeći put probaj još i ovo,pa javi da li 'radi'. Ovo su preporuke sa raznih sajtova i foruma.
    Dakle,ulja i rastvor sode oko 90 F,što si i uradila. F.o. se razmuti u deo ugrejanog ulja,1:4,(f.o.:oil), a voda ide i do 2.5-3 puta više od količine sode. Pošto je ovaj tvoj sa mlekom,možda je bolje da količina mleka ostane ista,a da se doda voda do te razmere.
    Baš me živo interesuje taj miris aloje.
    Inače,ja takvu modlu zovem 'fioka' ,meni najviše liči na to!
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. @Maja: Cao Maja! Nisam znala za ovaj trik ali cu probati. Nakon kuvanja miris se malo izgubi ali se doda naknadno kad se sapun malo prohladi (inace kad radim HP sapune e.o. ili mirise uvek dodajem nakon kuvanja). Sve najbolje i nadam se da se vidimo uskoro!Pozdrav!

      Избриши
  2. Da,da,znam za dodavanje 'svega' nakon kuvanja,ali zanimalo me je da li ostaje i u ovom tvom slucaju.
    Ima još nešto. Kad je f.o. sklono brzom zgušnjavanju, no stick blender!. Dakle,obično mućenje,bez miksiranja. Možda ovo najviše pomaže,a u slučaju te munjevite aloje,možda najpre to i treba primeniti.
    Javljaj da li nešto stvarno pomaže!

    ОдговориИзбриши
  3. Sta se zapravo desilo, nisam razumela? Prebrzo se steglo? Vazdusni dzepovi? Previse zitko pa se nije stegla smesa uopste? I ja nakon dodatka FO mutim samo rucno smesu, a i to nekaga mora da bude munjevito brzo, posebno kod floralnih FO. Maltene samo 4-5 zamaha i odmah sipanje u modlu.

    ОдговориИзбриши
  4. Na prvom mestu znala sam da je FO problematican i da brzo steze a ja sam udvostrucila planiranu kolicinu, zatim sam mutila stik blenderom sto je izgleda dodatno pomoglo da se smesa munjevitom brzinom stvrdne. Steta, jer mislila sam da je prelijem preko lufe ali nije bilo sanse. Ali, lekcija je naucena!

    ОдговориИзбриши
  5. Draga Goco, meni se ista stvar desila pre dva dana, kada sam u sapun bogat laganim uljima, sto mi je trebalo da bih uradila gradaciju boje, dodala mesavinu EU ljiljana, ruze i mrvice bergamonta. Ulja sam dobila iz Nemacke, od kvalitetnog proizvodjaca. Zgusnjavanje se desilo posle izlivanja prvog sloja, a u roku od bukvalno par sekundi. Sapun sam nekako stavila u kalup, a sutradan kad sam ga izvadila, bio je masan i gumast. Uzas! Odmah je isao na rendanje i pretapanje. Hvala bogu, divno se istopio, a kalup sam posle hladjenja, odmah stavila u frizider. Sapun jos mirise, a doza je bila 30 ml EU na kg sapunske mase. Goco, ovaj vas sapun je ispao odlicno, nadam se da ce i moj biti, kad ga veceras isecem!

    ОдговориИзбриши

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...