17. новембар 2012.

Направите сами балсам за усне са медом

У сусрет предстојећим хладним данима и зими, за коју предвиђају да ће бити жестока, недавно сам напокон направила балсам за усне. Узимајући у обзир да сам све сатојке већ имала на располагању морам да признам да то и није био неки велики изазов. Претпостављам да се сигурно питате због чега о томе онда уопште и пишем, али верујте ми имам посебан разлог. Овај балзам нисам правила сама, боље речено ја сам била асистент мојој ћерки!

Идеја да и ми направимо балзам за усне родила се након потпуног одушевљења  моје ћерке СенМи балзамом који нам је Ксенија послала као екстра поклон у размени коју смо летос организовале (погледајте пост на следећем линку). И као што рекох, са свим неопходним састојцима на дохвату руке бациле смо се у акцију.

Балзам за усне смо направиле по следећој рецептури:

6 г (20%) пчелињег воска
7,5 г (25%) ши бутера
4,5 г (15%)  како бутера
12 г (40%) мацерата невена у маслиновом уљу
1 кашичица меда.

Балзам за усне са медом
А сама израда је крајње једноставна. Након мерења горе наведених састојака пчелиљи восак, како бутер и ши бутер смо отопиле у микроталасној. Затим смо овој отопљеној смеши додале маслиново уље и на крају кашичицу меда.У још готово течном стању сипале смо га у кутијице након чега се јако брзо стегао.

Корисни савети:
  • Ако имате пчелињи восак у форми велике погаче можете користити справу за љуштење поврћа како би сте припремили неопходну количину (верујте ми да је много безбедније него сећи га ножем)
  • Мед додајте на крају у већ скоро прохлађени балзам
  • Тврдоћу балзама регулишете количином додатог воска: за ређи балзам смањите а за гушћи повећајте удео воска у рецептури.
И на крају не само да ми је драго што сада имамо овај јако користан производ за предстојеће хладне дане већ и чињеница да смо га направиле заједно. Заиста диван начин да се у кругу породице креативно проведе једно недељно поподне.

Желим вам леп викенд и срећно сапуњање!

6 коментара:

  1. This is the lip balm you talk about, Gordana! It looks delicious and it is,for sure, good too! Thanks for sharing your recipe!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Yes Natalia, I made it almost one month ago together with my daughter. It was really easy to make and we had a big fun!

      Избриши
  2. It looks so nice and luxurious! Thanks for sharing your method and recipe Gordana =)

    ОдговориИзбриши
  3. Super recept Goco, moram da probam i ja sa medom! Znam da mu vosak daje dominantan miris,(pravila ja), a da li se i med oseća? I uopšte,da li med daje osećaj lepljivosti na usnama?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Cao Maja! Ja ne osecam miris meda niti je balsam lepljiv. Veoma lako je razmaziv i sladinjav je - dodje mi da ga non-stop mazem:)

      Избриши

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...